Drukuj

USTAWIANIE GEOMETRII KÓŁ - urządzenie HUNTER

hunter

Pragniemy, aby nasz serwis był wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt. Oferujemy Państwu najwyższej klasy komputerowy system kontroli i regulacji geometrii ustawienia kół jezdnych i osi pojazdu. Urządzenie amerykańskiej firmy HUNTER Engineering Company łączy w sobie uniwersalność zastosowania z najnowszymi osiągnięciami techniki komputerowej i cyfrowej. Dokonujemy analizy i badań na maszynach HUNTER PA 100. Jest to komputerowy system kontroli i regulacji geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o dmc do 3,5 t oparty na oprogramowaniu ProAlign w środowisku Linux . Źle ustawiona geometria kół może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu. Serdecznie zapraszamy Klientów do skorzystania z naszej najnowszej usługi.

Geometria pojazdu

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (WSZ)
- kąt zawarty między linią pionową i osią sworznia zwrotnicy. Kąt mierzony i wyświetlany w stopniach.
Kąt WSZ to stabilność kierowania i powrotność kierownicy do jazdy na wprost.

Kąt pochylenia koła(PK)
- kąt decydujący o rozkładzie ciężaru pojazdu na powierzchnię opony. Ma wpływ na ściąganie boczne, które często jest powodem dyskomfortu jazdy .W dużym stopniu prawidłowo ustawiony kąt pochylenia koła redukuje zużycie opon.

hunter2

Zbieżność sumaryczna , czyli kąt zawarty między prostymi leżącymi w płaszczyznach kół tej samej osi.

Decyduje o zużyciu opon, oporach toczenia, niestabilności kierowania pojazdem.

Kąty skrętu kół (kąt maksymalnego skrętu kół)
Decyduje o piszczeniu opon przy skręcie, minimalizuje zużycie opon, ma wpływ na diagnozowanie skrzywień elementów zawieszenia.

Przesunięcie koła
- kąt zawarty między osią geometrii i prostopadłą do przedniej osi pojazdu.
Ma wpływ na ustawienie koła kierownicy.

Kąt znoszenia
- to kąt zawarty między osią geometrii i torem jazdy wyznaczonym przez tylne koła. Mierzony jest w stopniach.

Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy(PSZ)
- kąt zawarty pomiędzy linią pionowa i prostą poprowadzoną przez oś sworznia zwrotnicy. Zmiana PSZ to głównie skrzywienia wahaczy, skrzywienia zwrotnicy, skrzywienia bryły nadwozia i kolumn Mc Phersona.